Convocatorias — 11/03/2013 a 11:09 am

SELMANA DEL COMERCIU XUSTU

image_print

 

 

La agricultura actual básase na intensificación, con un gran usu de insumos agroquímicos (abonos, pesticidas, etc), con una fuerte mecanización (y un usu mui altu de enerxía), con especialización (monocultivos) y gran tamaño (concentración de la propiedá de la tierra en poques manes). Tá fecha pa la esportación de materies primes, casi siempre de los países emprobecíos a los desarrollaos, onde faen la tresformación (que ye onde se saquen perres).

Nesti contestu les pequeñes campesines y campesinos nun puen sobrevivir. Nun compiten coles grandes esplotaciones, son frayaos poles multinacionales ya intermediarios que compren los sos productos a precios de miseria y van, poco a poco, desapaeciendo.

El resultáu d’esti conxuntu d’agroindustria y grandes cadenes de distribución ye penosu. La calidá de los nuesos alimentos ye mui baxa, con gran presencia de sustancies velenoses y continues crisis alimentaries (que siempre se dan nes grandes industries). Y los precios van subir continuamente porque ya nun controlamos la producción de los nuesos alimentos. Vamos comer ca vegada peor y más caro. Y nun podemos dexar de denunciar qu’hai más de mil millones de persones que pasen fame (200 millones más que fai 10 años). Eso nel momentu que más alimentos prodúcense nel planeta.

Solo los campesinos y les campesines puén alimentar al mundu, de una manera sana, respetando el medio ambiente y sin esplotar a naide. Munches persones y organizaciones trabayen por ello alrodiu de la Vía Campesina y la Soberanía Alimentaria (el drechu de los pueblos a producir alimentos en cantidá y calidá suficente pa alimentase). Estes son dalgunes de les propuestes:

Priorizar el consumo d’alimentos llocales, agroecolóxicos y de pequeñes productores.

Mercar directamente al productor, mediante grupos de consumo, en tiendes de comerciu xustu, pequeñu comerciu, mercaos, etc y evitar siempre les grandes superficies.

Cambiar la forma de comer: nun usar tantos precocinaos y cocinar más.

Medíes polítiques, como la reforma agraria, la eliminación de les subvenciones a les esportaciones, la torga de los transxénicos, el respetu al mediu ambiente, la prohibición de dellos tóxicos, etc.

9ª SELMANA DEL COMERCIU XUSTU.

dia 18 a las 20 hrs: aniversario de Monseñor Romero:

En el centro parroquial de la Pola: presentación del libro La Chelita-El Salvador 1992
con el autor Ruma Barbero.

dia 19.
Degustación de productos de comercio justo en el mercau de la Pola. 13 hrs.

dia 22
a las 5: visita a granja ganadera la Saregana.

dia 24
desde las 11, Mercau Ecolóxicu y Artesanu. Plaza del Ayto. con animación del grupo 15-M-MedioAmbiente